tisdag 8 maj 2012

Formtopp eller förkylningstopp

Sist det begav sig var i höstas. Då satt jag och snorade och hostade lagom till startskottet av Stockholm halvmara fyrades av. Bestämde mig för att det inte skulle hända igen - men nu sitter jag här, fem dagar inför GöteborgsVarvet, hemma från jobbet med förkylning och halsont och med värktabletter som mina bästa vänner. Jag har väl egentligen redan insett att jag inte kommer att kunna springa Varvet i år. Även om jag blir frisk i tid sliter det nog för mycket på kroppen att köra loppet, risken stor att förkylningen återkommer så att jag riskerar att missa maran och det är det sista jag vill just nu. Men som alltid när man har sett fram emot något känns det lite bittert  - särskilt när det inte är första gången (och säkert inte sista, lev med det).

Det kommer fler GöteborgsVarv! Men det känns surt att förkylningstoppa och inte formtoppa, nu när träningen har gått så bra hela vintern hittills.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar